the last

Terima kasih atas kesempatan hdup ini Tuhan.. 
Aku tak tahu bersama siapa nanti trakhir kalinya aku akan kembali pada Mu.. 
Apakah d pangkuan Ibu, atau d sisi suamiku nanti, boleh jadi d dampingi anak2, ato brsama seorang suster yg duduk d sampingku... Entahlah.. 
Aku juga tidak tahu siapa yg akan menangis dan siapa yg trakhr akan melangkah pergi meninggalkan pemakamanku nanti.. 
Entalah.. 
Tp aku brharap Tuhan semoga ketika aku kembali kepada Mu.. 
Kembali d saat aku dalam beribadah kpd Mu.. D akhr yg baik... 
Dan siapa aku ini Tuhan.. 
Hakikatnya aku bukanlah siapa2.. 
Aku sebenarnya tidak ada.. 
Aku hanya 'diada kn' oleh Mu.. 
Dan pada suatu masa semua yg 'diadakan' oleh Mu akan musnah.. 
Dan tentu Nya hanya engkau yg brkuasa dan masih tetap ada 
Qiyamuhu binafsihi Maha Berdiri Sendiri.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Sebenarnya Cinta- Letto

Ibu Rumah Tangga

Ayat Favorit ( Al Quran Surat Al Fatir : 15 )